Nálunk járt a Radírfejek zenekar. Hét dalt vettek fel úgy, hogy az éneken és egy-két kiegészítő hangszeren kívül (kaval, kolomp) egyben játszották fel a dalokat.
Egy kicsit részletesebben leírom a felvétel folyamatát.

A zenekar és sajnos én is 🙂 10 óra előtt érkezett a stúdióba. Az én részemről azért sajnos, mert úgy terveztem, hogy előbb beérek egy órával és mire megjön a zenekar a dobmikrofonokat felrakom az állványokra, illetve a basszus és gitárládát szintén bemikrofonozva elhelyezem a középső feljátszóban. A fejeket pedig a technikai helyiségben. Mivel ez nem jött össze, ezért amíg Varga Tomi a dobszerkó beállításával foglalatoskodott, addig én végrehajtottam a tervet.:-)
Bevittük az EBS Classic Line basszusládát és a Marshall 1960 AX ládát egymás mellé a középső feljátszóba. Közéjük tettem egy lépésálló kőzetgyapotot tarlamazó táblát, hogy a két láda összeszólását alacsony szintre csökkenthessem. Mindkét ládát bemikrofonoztam.
Ezután a beállított dobszerkóhoz igazítottam a mikrofonokat és Tomi elkezdhetett melegíteni.

Az Ampeg VST III Pro basszusfejet és a Marshall JTM-45-ös gitárfejet a technikai helyiségben helyeztem el, mert így döntöttünk közösen. 🙂 Elhelyezhettem volna a nagyfeljátszóban is, hogy egy légtérben legyenek a zenészek, de mivel az üvegen keresztül így is jól tudtak kommunkálni Tomival, maradt az első döntés.
Malik Zoli basszeros-énekes kapott egy fejhallgatót, hogy a basszust rendesen hallja.
Terényi Tomi gitáros nem kapott, mert ő jól hallotta a monitor hangfalakból a gitárjátékát.

Eljátszott egy dalt a zenekar, közben beállítottuk Zoli és Tomi fülébe a megfelelő arányokat, hangzásokat.
Betti szintén a technikai helyiségben egy mikrofonba énekelve segítette a zenészeket a helyes dal-szerkezet megtartásában.

11:30-ra sikerült mindent beállítani (felvételi szintek, hangzások), indulhatott az éles felvétel!
A hét dal dob, basszus, gitár sávjai kb. 15:30-ra mentek fel kényelmes tempóban. Közben persze volt pihenő, megbeszélés, illetve az utolsó dalnál Tomi bement a ládához, hogy a feedback is létrejöhessen néhány torzított résznél.
Minden dalból csináltunk két-három felvételt, néhányszor tudtunk kötni is egy-egy hibánál, javítottunk egyes felvett részeket.Ezért is hasznosak a kiállások a dalokban! 🙂

Zoli felénekelte, kavalozta a részeit kb. egy fél óra alatt.
Betti 16 órakor kezdte el az énekeket és egy óra alatt végzett, néhány dalban kavalozott is. A hangját két sávra vettük. Az egyik ami a CM-47 mikrofonból jött közvetlenül, a másik sáv átment az UREI 1176-on, közepesen kompresszálva. Ezt a sávot küldtem neki vissza a fülébe. Tettünk egy kis delay-t, reverbet is a monitor útba, hogy gyakorlatilag egy kész énekhangzást halljon vissza magából. Tény, hogy kevés helyen kellett javítania, mert rendesen felkészült a felvételekre.

Tomi felvett egy kis kolompot még, illetve Terényi Tomi néhány vokál effektet.
17:30-ra készen volt minden felvétel!
Hatékony nap volt! Kezdődhet a dalok keverése!
[nggallery id=12]

1 comment

  1. 2011.10.19. at 09:26
    Malik Zoli

    Kösz Gabó! Fasza volt a felvétel, csak ajánlani tudjuk más zenekaroknak is a stúdiót!

Post comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Fel